Veelgestelde
DCC algemeen
Digital Content Company (DCC) werd in 2015 opgericht door marketingbureau Doornvogel en technisch bureau Rb2. Samen hebben zij jarenlange ervaring op het gebied van loyaliteitsmarketing. Doornvogel bracht haar strategische en organisatorische expertise mee, Rb2 haar kennis en middelen voor de technische ontwikkeling van het platform.
In 2016 ging DCC live bij haar eerste programma: T-Mobile Extra. In oktober volgde Vattenfall Exclusief (destijds Nuon Exclusief). In 2018 sloot marketingadviesbureau 40Beats zich als derde aandeelhouder aan en bracht de nieuwe programma’s Air Miles Digitaal en FreeBeesShop.nl met zich mee. Nog elke dag werken de drie partijen samen aan hun missie: het grootste aanbod aan digitale cadeaus aanbieden aan merken, programma’s en hun klanten.
DCC heeft een groot portfolio met digitale cadeaus, aangeboden via een innovatief technisch platform voor loyalty- en incentive programma’s. Maar ook losse incentive campagnes en sales promotions zijn mogelijk. De cadeaus worden volledig afgestemd op het merk, de missie, het programma en natuurlijk de doelgroep. Geen kant-en-klaar maaltijd, maar maatwerk. Naast het portfolio met cadeaus en het technische platform (de back-end), biedt DCC ook de optie tot een (eventueel geïntegreerde) webshop aan. Uiteraard alles API-based. En ook aan de Servicedesk wordt gedacht; tweedelijns wordt standaard aangeboden, eerstelijns is optioneel.
Wij werken momenteel met Vattenfall, FreeBees, Air Miles, Nationale-Nederlanden en T-Mobile.
Een digitaal cadeau is alles wat je via een unieke code op een e-voucher naar een eindgebruiker kunt sturen: dat kan een cijferreeks, pincode, QR-code en/of barcode zijn. De unieke code op de voucher is altijd direct bij de partner te verzilveren voor het product of de belevenis.
Instant digitale content is content die je kunt downloaden en daarna direct kunt gebruiken: bijvoorbeeld e-books, films, muziek en games. Van digitale fulfilment is sprake als de e-vouchers met barcode dienstdoet als entreeticket voor bijvoorbeeld een pretpark of dierentuin.
Werkwijze
Zeker! Neem eens een kijkje op Air Miles Digitaal of FreeBeesShop.nl. Deze webshops worden volledig gedraaid door DCC. Wij verzorgen hiervoor het assortiment, maar ook de hele front-end en zelfs een eerstelijns servicedesk. In dat opzicht wordt de klant dus volledig ontzorgd én continu verrast met de leukste nieuwe digitale cadeaus voor haar klanten.
Dat kan zeker! We hebben daar verschillende mogelijkheden voor. Zo kunnen wij de cadeaus aanleveren, zodat je ze zelf kunt versturen, als onderdeel van bijvoorbeeld een marketingcampagne. Maar wij kunnen ook de hele campagne voor je verzorgen. Ook kunnen we een speciale pagina maken waarop iemand zijn eigen digitale cadeau kan kiezen: Kies je cadeau. Jij verrast je klant met een unieke code en jouw klant zoekt zelf iets leuks uit in de webshop. Sympathiek toch?
Goede vraag! DCC heeft een heel breed netwerk en portfolio van ruim 150 partners met digitale cadeaus. Maar dat is niet alles. Wij sourcen namelijk ook nieuwe digitale cadeaus op maat.
Ons innovatieve technische platform blijft zich vernieuwen en ontwikkelingen en is gebouwd om grote aantallen vouchers te verzenden. Een grote campagne is dus geen enkel probleem.
Maar wat echt bijzonder is: jij wordt volledig ontzorgd. DCC verzorgt namelijk alles, van de sourcing van de digitale cadeaus tot het maken van alle uitingen, de inkoop, voorraadbeheer en alle facturatie. Jij betaalt alleen voor wat er daadwerkelijk besteld wordt. Wel zo eerlijk.
Neem gerust contact met ons op! Wij bekijken dan samen of jouw product in ons portfolio past en of we het wellicht gelijk in een van onze programma’s kunnen opnemen. Daarna doen we alle afstemming over prijzen, proces en uitingen.
Wij gebruiken altijd input (tekst en beeld) van de partner van het digitale cadeau zelf. Vervolgens gieten we deze qua huisstijl en beeldtaal in het jasje van het programma. Uiteraard krijgt zowel de partner als het programma alles nog te zien, voordat het nieuwe digitale cadeau live gaat. Hetzelfde geldt voor campagnes waarin een digitaal cadeau wordt meegenomen.